ÜYELIK ILE ILGILI SORULAN SORULAR1
1. Üye olmak kolay mi? ve Ücretsiz mi?
Evet, üye olmak kolay ve ücretsizdir. Bunun için adinizi, soyadinizi, e-posta adresinizi, iletisim bilgilerinizi, fatura bilgilerinizi ve belirleyeceðiniz bir parolayi gireceðiniz üyelik formunu doldurmaniz yeterlidir.
2. Neden üye olmaliyim? Üyelik avantajlari nelerdir?
Sportland üyelik bilgi formuna irtibat, teslimat vs. bilgilerini sadece bir kez girerek daha sonra yapacaðiniz alisverislerde daha hizli islem yapabilirsiniz. Siparis vermek için e-posta adresinizi ve parolanizi girmeniz yeterli olacaktir. Üye olmaniz sayesinde adres, telefon, fatura bilgisi gibi bilgileri tekrar girmenize gerek kalmaz. Sadece sisteme giris yaparak seçtiðiniz ürünü alisveris sepetinize ekler ve hizli bir sekilde alisverisinizi tamamlarsiniz. Ayrica Sportland tarafindan düzenlenen kampanyalardan ilk siz haberdar olursunuz. Üye olduktan sonra istediðiniz ürün için fiyat uyarisinda bulunulmasini isteyebilir ve size özel olarak sunulan fiyatlarla alisveris yapma imkâni bulabilirsiniz. Beðendiðiniz ürünleri alisveris sepetinize ekleyebilir ve daha sonra bu ürünü inceleme sansini yakalayabilirsiniz.
3. Üye girisi nasil yapilir?
Üye girisi yapabilmeniz için öncelikle üye olmaniz gerekmektedir. "Üye Girisi" basliði bulunan "Üye olmak istiyorum" u tiklayarak çikacak sayfadaki kisa formu doldurarak aninda üyeliðinizi aktif hale getirebilirsiniz. Daha önce üye olduysaniz "Üye Girisi" basliði altinda bulunan bölüme e-posta adresinizi ve sifrenizi girerek üye girisi yapabilirsiniz.
4. Þifremi unutursam ne yapmam gerekir?
Þifrenizi unutmaniz durumunda; "Üye Girisi" basliði altinda bulunan "sifremi unuttum" baðlantisina tiklayarak sitemizde kayitli e-posta adresinizi girdikten sonra sifreniz e-posta adresinize gönderilecektir.
5. Þifremi nasil deðistiririm?
Üye girisi yaptiktan sonra "Üye Menü" altinda yer alan üyelik bilgileri bölümünden sifrenizi ve diðer bilgilerinizi deðistirip güncelleyebilirsiniz. Deðisikliðin kaydedilebilmesi için "Gönder" butonuna tiklayiniz.
6. Üye olduðum e-posta adresi geçerliliðini yitirmisse ne yapmaliyim?
Üye olurken biraktiðiniz e-posta adresi geçerliliðini yitirmisse üye menüde bulunan üyelik bilgilerinden e-posta adresinizi deðistirebilirsiniz.
7. Üye olmadan alisveris yapabilir miyim?
Kredi kartinizla siparis vermek istiyorsaniz üye olmak zorunludur. Ancak havale ya da EFT ile ödeme kosuluyla telefon ile siparis verebilirsiniz. Telefonla verilen siparislerin isleme alinabilmesi için ödemeyi yaptiðiniza dair dekontu faks ya da e-posta yoluyla bize ulastirmaniz gerekmektedir.
8. Üye olurken neden T.C. kimlik numarami vermem gerekiyor?
— 26274 Sayili 29–08–2006 Tarihli Resmi Gazetede yayinlanan 3 Sira Numarali Vergi Kimlik Numarasi Genel Tebliði uyarinca; 01–01–2007 tarihinden itibaren T.C. uyruðundaki gerçek kisiler için T.C. Kimlik Numarasinin Vergi Kimlik Numarasi olarak kullanmasi zorunludur.
— Tüzel kisiler için Vergi Numarasi ve Vergi Dairesi girilmesi zorunludur.
ALIÞVERIÞ ILE ILGILI SORULAN SORULAR
1. Aradiðim ürünü nasil bulurum?
Istediðiniz ürünün Sportland 'de olup olmadiðini öðrenmek ya da her hangi bir ürüne hizli bir sekilde ulasmak için sað üst kösede bulunan arama motoruna sözcük ya da tanimi yazarak ulasabilirsiniz. Detayli arama bölümünde marka, kategori ya da fiyat bazinda arama yapabilirsiniz.
2. Alisveris sepetim nedir?
Üye menüde bulunan alisveris sepetiniz, beðendiðiniz ürünleri satin almak için olusturacaðiniz bölümdür. Alisveris sepetinize beðendiðiniz ürünleri koyabilir, siparisinizi onaylamadan ekleme yapabilir ya da ürün çikartabilirsiniz. Alisveris sepetinizde seçtiðiniz ürünlerin KDV dâhil ne kadar tuttuðunu inceleyebilirsiniz.
3. Alisveris sepetime nasil ürün eklerim?
Alisverise baslamak için öncelikle üye olmaniz ya da üye iseniz üye girisi yapmaniz gerekmektedir. Ilgilendiðiniz ya da seçtiðiniz ürünün altinda bulunan "Sepete At" butonunu tiklarsaniz alisveris sepetinize eklenecektir. Baska ürün eklemek için alisveris sepetinin altinda bulunan "Alisverise Devam"i tiklayabilir ya da sol tarafta bulunan kategorilerden ürünlere ulasip alisveris sepetinize ekleyebilirsiniz. Ayni üründen çoklu siparis vermek için sepete atmadan önce adet belirtmeniz gerekmektedir.
4. Alisveris sepetime eklediðim ürünleri sonradan silebilir miyim?
Alisveris sepetinizde bulunan herhangi bir ürünü silmek için, ürünün sol tarafinda ve "Sil" altinda bulunan kutucuðu bir kez isaretleyin ve "Güncelle" butonunu tiklayin.
5. Alisveris sepetime seçtiðim ürünleri ekledikten sonra alisverisimi nasil tamamlarim?
Alisveris sepetinize seçtiðiniz ürünleri ekledikten sonra alisveris sepetinizin altinda bulunan "Satin Al" butonunu tiklayiniz. Bu asamadan sonra 2 asamali bir siparisi tamamlama süreci bulunmaktadir.
1. asamada fatura ve teslimat bilgileri bulunmaktadir. Üye olurken biraktiðiniz bilgiler otomatik olarak karsiniza çikacaktir. Bu bilgilerde deðisiklik yapabilirsiniz. Fatura bilgileriniz teslimat bilgilerinizle ayni ise "Siparis fatura adresime teslim edilsin" kutusunu isaretleyiniz. Faturanizin kesilebilmesi için sahislarda T.C. kimlik numarasi zorunludur. Bu bölümleri doldurduktan sonra "Gönder" butonunu tiklayiniz.
2. asama ödeme seçeneklerinin olduðu asamadir. Ödemeyi havale, EFT, kredi kartiniza tek çekim ya da kredi kartiniza taksitlendirerek yapabilirsiniz. Size uygun olan ödemeyi seçtikten sonra gerekli bilgileri doldurup "Gönder" butonunu tiklayiniz.
Bu islemlerden sonra siparisinizin sistemimize basari ile ulastiðina dair bir bilgilendirme yazisi ve siparisinizi takip edebilmeniz için siparis numarasi çikacaktir. Siparis numaranizi üye menüde bulunan siparisler bölümünden de kontrol edebilirsiniz.
6. Siparisimi nasil öderim?
Siparisinizi havale, EFT, kredi kartinizla pesin olarak tek çekimde, kredi kartiniza 12 aya varan taksit avantajlariyla taksitlendirerek ödeyebilirsiniz.
1.Kredi karti ile online ödeme: Sportland kredi kartinizla yaptiðiniz alisverislerde kredi karti bilgilerinizin tarafimizdan ve üçüncü sahislardan görünmesini engelleyen SSL ve SET güvenlik sistemleri ile korunmaktadir. Sportland hiçbir müsterisinin kredi karti bilgilerini sisteminde saklamamaktadir.
2.Havale ya da EFT ile ödeme: Ödemenizi asaðida bulunan hesap numaralarina havale ya da EFT ile yapabilirsiniz. EFT ile ödemeler belli bir saatten sonra ertesi gün hesaplarimiza geçeceði için siparisiniz ödemeniz hesaplarimiza geçtikten sonra isleme alinacaktir.
YENI TÜRK LIRASI HESAPLARIMIZ:
Garanti Bankasi:
B Bankasi:
C Bankasi:
ÖNEMILI NOT: Lütfen havalenizi ya da EFT’nizi SPORTLAND adina yapiniz. Siparisinizin isleme alinabilmesi için havale yaptiðiniza dair dekontu bize faks ya da e-posta yoluyla bize ulastirmaniz gerekmektedir. Havale islem ücreti müsterilerimize aittir.
HAVALE ILE YAPACAÐINIZ IÞLEMLERDE, HAVALENIZI YAPMADAN ÖNCE SIPARIÞLE ILGILI DETAYLARI MÜÞTERI TEMSILCIMIZE BILDIRINIZ.
7. Siparisimi nasil iptal ederim?
Siparisinizi kargoya verilene kadar info@sportland.com.tr adresine e-posta göndererek ya da telefon numaralarimizdan bize ulasarak iptal edebilirsiniz.
8. Siparis ettiðim ürünlerin hepsi stoklarinizda bulunur mu?
Sportland 'de bulunan ürünlerin hepsi için stok tutulmaktadir. Bazi ürünler siparisiniz üzerine tedarik edilmektedir. Ithalatçi firmalardan tedarik edilen ürünlerde her ne kadar belirli periyotlarda stok kontrolü yapilsa da bazen siparis etmis olduðunuz ürünler ithalatçi firmalarin stoklarinda tükenmis olabilir ve bunu bize bildirmemis olabilir. Bu durumda sizinle irtibata geçilip gerekli bilgi verilecek ve siparisinizi iptal etme yoluna giderseniz iptal islemi hemen gerçeklestirilip ödemeniz ayni gün içinde yapilacaktir.
9. Sportland 'deki ürünlerin garantisi var midir?
Sportland ’den aldiðiniz her ürün üretici ve satici firmanin garantisi altindadir. Ürünler müsteriye saðlam olarak ulastiktan sonra ortaya çikabilecek arizalar için müsterilerimizin üretici ya da satici firmaya basvurmasi gerekmektedir. Garanti ve iade sartlarini lütfen okuyunuz.
Ürünlerin garanti kapsaminda olabilmesi için kullanim kilavuzuna uygun olarak kullanilmis olmasi gerekmektedir.
10. Siparis verdikten sonra siparisimin durumunu nasil takip edebilirim?
Siparisinizin ne durumda olduðunu "Üye Menü"de bulunan "Siparisler" bölümünden takip edebilirsiniz. Siparisiniz kargoya verildikten sonra müsterilerimizin isteði doðrultusunda siparislerini takip edebilecekleri fatura numarasi verebilmekteyiz.
11. Kredi karti ile ödemede problemim var. Neden Olabilir?
Siparisiniz kredi kartinizdan kaynaklanan çesitli sebeplerden dolayi onaylanmayabilir.
1. Kredi kartinizin kullanilabilir limiti yetersiz olabilir.
2. Kredi karti numaranizi ve diðer bilgilerinizi eksik ya da hatali girmis olabilirsiniz.
3. Kredi kartinizin son kullanma tarihi geçmis olabilir.
4. Kullandiðiniz kredi karti ek kart ise asil kart sahibi tarafindan iptal edilmis olabilir.
5. Onay islemi sirasinda geçici baðlanti sorunlari yasanabilir.
6. Kayip ihbari verdiðiniz kredi kartini kullanmaya çalisiyor olabilirsiniz.
7. Kullandiðiniz kart ATM karti olabilir.(ATM kartlari ile alisveris yapilamaz.)
8. Kredi kartiniz sanal islemlere kapali olabilir. Bu durumda bankanizla irtibata geçmeniz gerekmektedir.
9. Kredi kartiniza sanal islemler için limit belirlediyseniz limitin üstünde bir alisveris yapmaya çalisiyor olabilirsiniz.
Baðlanti kaynakli yasanan problemler 2–3 denemeden sonra düzelecektir. Sorun yasamaya devam etmeniz durumunda info@sportland.com.tr adresine e-posta gönderebilir, "Bize Sorun" bölümünden form doldurup bize ulasabilir ya da telefon numaralarimizdan bizimle irtibata geçebilirsiniz.
12. SSL ve 128 bit sifreleme nedir?
Netscape tarafindan gelistirilen bu sifreleme yöntemi hemen hemen bütün tarayicilarda standart olarak bulunmaktadir. SSL en basit anlatimiyla, yazmis olduðunuz bilginin sadece karsi tarafta (bu durumda söz konusu taraf banka) desifre edilebilecek sekilde sifrelenerek gönderilmesidir.
SSL kullanimi ile hangi iki adres arasinda bilgi iletisimi yapilacaði sabittir. Bilgi firmanin web alanindan bankanin adresine iletilecektir. Gönderilecek olan bilgi otomatik olarak sifrelenir ve ancak önceden belirlenmis olan gönderilen adreste yani bankada desifre edilebilir. Bu bize kredi karti bilgilerimizin üçüncü sahislarin eline geçmeyeceðini garantiler.
Gelen bu talebe banka olumlu ya da olumsuz bir yaniti firmanin sayfasina geri gönderir ve sayfada siparisinizin onaylandiði ya da siparisinizin onaylanmadiði mesajini alirsiniz. Firma kart bilgilerinizi alip daha sonra çekim yapmaz, bu islem o anda banka ile iletisim kurmak suretiyle aninda, saniye ile ifade edilebilecek çok kisa bir an içerisinde gerçeklesir.
Gerçek pos makinesinden kartinizi geçirmek gibidir ki, internette kullanilan bu sisteme Sanal Pos adi verilmektedir. Eðer site sanal pos kullanarak çalismiyorsa büyük ihtimalle amatördür ve SSL de kullanmiyordur. SSL kullaniyor diyelim; sanal pos ile çalismiyorsa kart bilgilerinizi kaydetmesi gerekecektir ki bu tür sitelerden alisveris yapmamanizi zaten özellikle tavsiye ediyoruz. SSL sifreleme ile birlikte Sanal Pos kullaniminin birlikte olmasi, maksimum alisveris güvenliðinin saðlanmasi için kesinlikle sarttir.
13. Fiyatlara KDV dahil mi?
Sportland 'de satista bulunan tüm ürünlerin fiyatlari KDV dahil olarak sergilenmektedir. KDV oranlari resmi KDV oranlari ile birebir aynidir.
14. Siparisimi doðru olarak verdiðimi nereden kontrol edebilirim?
"Üye Menü"de bulunan "Siparisler" bölümünde verdiðiniz siparisi kontrol edebilirsiniz. Siparis numaranizi tiklarsaniz siparisinizin detaylari açilacaktir.
15. Stokta olmayan ürün kaç günde temin edilir?
Stokta olmayan ürünler tedarikçi firmayla görüsüldükten sonra temin süresi müsterilerimize e-posta ile bildirilir.
15. Siparisimi onayladiktan sonra deðisiklik yapabilir miyim?
Siparisinizi onayladiktan sonra deðisiklik yapmak istiyorsaniz, deðistirmek istediðiniz ürünü info@sportland.com.tr ya da telefon numaralarimizdan bize ulasarak bildirebilirsiniz. Ancak siparisiniz kargoya verildikten sonra deðisiklik yapilamamaktadir.
TESLIMAT ILE ILGILI SORULAN SORULAR
1. Ürünlerimi bana kim ulastiracak?
Siparis ettiðiniz ettiðiniz ürünler anlasmali olduðumuz kargo firmalari ile adresinize teslim edilir.
2. Siparisim kaç günde teslim edilir?
Siparisler Istanbul içi ortalama 3 is günü, Istanbul disi ortalama 5 is günü içinde teslim edilir.
3. Ne kadar kargo ücreti ödeyeceðim?
80 YTL ve üzeri siparislerde kargo ücretsiz olarak müsterilerimize teslim edilir. 80 YTL altindaki siparislerde; siparis edilen ürün ne olursa olsun Türkiye'de adrese teslim için 5 YTL kargo masrafi alinmaktadir. 80 YTL altindaki siparislerde kargo masrafi siparis verilirken sepet toplam fiyatina eklenip ödenecek tutar hesaplanmaktadir.
4. Hediye göndermek istiyorum. Fatura adresi ayri, teslimat adresi ayri siparis verebilir miyim?
Hediye gönderdiðiniz siparislerde fatura adresi ile teslimat adresini ayri bir sekilde belirtebilirsiniz. Hediye göndereceðiniz ürün sevk irsaliyesi ile aliciya teslim edilir ve ürünün fiyati aliciya bildirilmez.
5. Faturam nasil elime ulasacak?
Sportland 'den vereceðiniz siparislerde yasalara uygun olarak irsaliyeli fatura ile teslimat yapilmaktadir. Hediye siparislerinizde; Ürününüz sevk irsaliyesi ile aliciya teslim edilir, faturaniz posta ile size gönderilir.
6. Teslimat adresimi, siparis verdikten sonra deðistirebilir miyim?
Siparisinizin teslimat adresini info@sportland.com.tr adresine e-posta göndererek ya da telefon numaralarimizdan bize ulasarak deðistirebilirsiniz.
7. Faturam kesilmis ancak fatura adresimi deðistirmek istiyorum, ne yapmaliyim?
Faturaniz kesildikten sonra deðisiklik için info@sportland.com.tr adresine e-posta göndermeniz yeterlidir. Müsteri temsilcimiz size ulasip gerekli islemleri yapacaktir.
8. Siparisim elime ulasmadi ne yapabilirim?
Siparisiniz kargoya verildikten sonra, belirtilen süreler geçtiði halde teslim edilmediyse info@sportland.com.tr adresine e-posta göndererek ya da telefon numaralarimizdan bize ulasiniz. Ilgili kargo firmasiyla görüsülerek en yakin sürede çözüm bulunacak ve size bilgi verilecektir.
9. Anlasmali olduðunuz kargo firmasi bulunduðum yere teslimat yapmiyor. Siparisimi tercih ettiðim bir kargo firmasiyla gönderebilir misiniz?
Siparisler öncelikli olarak anlasmali kargo firmamiz ile gönderilmektedir. Ancak bulunduðunuz Il/ilçeye Kargo Firmamiz teslimat yapmiyorsa sizin tercih ettiðiniz bir kargo firmasiyla gönderim yapilacaktir. Bu durumda, siparisiniz kargoya verilmeden müsteri temsilcilerimizle irtibata geçip bilgi veriniz. Bulunduðunuz Ilde/ilçede Anlasmali kargo subesi olmadiði halde haftanin belirli günleri o bölgelere teslimat yapabilmeleri durumunda siparisiniz yine Anlasmali kargo firmamiz ile gönderilecektir.
IADE ve DEÐIÞIM ILE ILGILI SORULAN SORULAR
1. Satin aldiðim ürünleri nasil iade edebilirim?
Genel olarak aldiðiniz ürünleri teslimat tarihinden itibaren 7 is günü içinde iade edebilirsiniz.
GENEL IADE ÞARTLARI
• Iadeler mutlaka orijinal kutusu ya da ambalaji içinde yapilmalidir.
• Orijinal kutusu/ambalaji zarar görmüs ya da kargo etiketi/bandi yapistirilmis ürünlerin iadesi kabul edilmez.
• Iade yapmak istediðiniz ürünle beraber orijinal fatura (size gönderilen kopyalari ile birlikte) ve iade sebebini açiklayan bir dilekçe göndermeniz gerekmektedir.
• Iade yapmak istediðiniz ürün/ürünler ayipli ise kargo masrafi firmamiz tarafindan karsilanmaktadir. Ayipli ürünlerin iadesini ANLAÞMALI KARGO FIRMAMIZ ile göndermeniz gerekmektedir. Diðer kargo firmalari ile göndermeniz durumda kargo masraflari sizin tarafinizdan karsilanmalidir.
• Ürününüzü/ürünlerinizi teslim alirken mutlaka teslim eden kargo firmasinin yaninda kontrol ediniz. Sevkiyat esnasinda zarar gördüðünü düsündüðünüz ürünü/ürünleri teslim almayiniz. Ürün/ürünler zarar görmüsse mutlaka kargo yetkilisine tutanak tutturunuz.
• Müsteri ürünü, kendisine teslim edildiði andaki durumu ile geri iade etmekle yükümlüdür.
• Ayakkabinin kutusunu yirtmayiniz, burusturmayiniz, tahrip etmeyiniz, kargo etiketi ya da kargo bandi yapistirmayiniz.
• Sevkiyat sirasinda ayakkabinizin faturasinin kaybolma riskine karsi, faturanizi (size gönderilen kopyalari ile birlikte) ve dilekçenizi ayakkabi kutusunun içine koyunuz.
• Ayakkabiyi deðisim/iade yaparken kargo masraflari sizin tarafinizdan karsilanmalidir. Ancak kusur firmamiz tarafimizdan kaynaklaniyorsa kargo masraflari firmamiz tarafindan karsilanacaktir. Bu durumda ANLAÞMALI KARGO FIRMAMIZ ile gönderim yapmaniz gerekmektedir.
• Ayakkabi iade/deðisimi en aza indirmek için Nike, Adidas, Asics marka ayakkabilarda mutlaka gerçek ayakkabi numaranizin bir numara büyüðünü siparis veriniz.
TEKSTIL ÜRÜNLERI DEÐIÞIM
• Esofman, t-shirt, sweat shirt, pantolon, mont , kayak giysisi vs. deðisim/iade yapmak istediðinizde teslim aldiðiniz gün içinde mutlaka e-posta ya da telefon ile bilgi veriniz.
• Ürünü/ürünleri dis ortamlarda denemeyiniz.
• Iade/deðisim yapmak istediðinizde teslim aldiðiniz günden itibaren 3 is günü içinde ürünü gönderiniz.
• Ürünün etiketlerini, ambalajini yirtmayiniz, tahrip etmeyiniz.
• Ürünü denedikten sonra temiz olduðundan emin olunuz.
• Ürünü makinede ya da elde yikamayiniz. Kuru temizleme yapmayiniz.
• Ürünü kirletmeyiniz. Makyaj ya da herhangi bir kozmetik malzemesiyle temas ettirmeyiniz.
• Ürünlerin satilabilir özelliðini kaybetmemesine özen gösteriniz.
Niteliði itibariyle iade/deðisim olamayacak ürünler; kulak tikaçlari, siparis üzerine özel üretilen formalar, çoraplar, kullanilan kayak ve spor ürünleri iade/deðisime dahil deðildir.
Yüzücü malzemelerinde deðisim/iade olabilmesi için ürünlerin havuz suyu, deniz suyu ile temas etmemis olmasi gerekmektedir.
Ürün/ürünler bize ulastiktan sonra gerekli inceleme yapilir ve size gerekli bilgi verilir. Inceleme ya firmamiz ya yetkili servis ya da tedarikçi firma tarafindan yapilir. Yukaridaki sartlara uygun ise ayni gün içinde deðisim yapilir. Iade kabul edilecekse, 3 ila 7 is günü içinde iade islemi yapilir.
ÖNEMLI NOT: SIPARIÞINIZIN ÖDEMESINI KREDI KARTINIZLA YAPTIYSANIZ IADENIZ KREDI KARTINIZA, HAVALE YA DA EFT ILE YAPTIYSANIZ BIZE BILDIRECEÐINIZ HESAP NUMARASINA IADENIZ YAPILACAKTIR.
|